Podczas spotkań wdrożeniowych działy Zarządzania Kategorią były dla mnie jednymi z najciekawszych w całej Grupie Eurocash. Kształtowanie strategii produktowej, współpraca z dostawcami, negocjacje, obrót i marża – po prostu biznes!
To było to, czego chciałem spróbować. Mimo sugestii, że to skok na głęboką wodę dołączyłem do działu Zarządzania Kategorią w Eurocash Franczyza, gdzie koordynowałem projekty dla kategorii DRY i wspierałem prowadzenie największej kategorii FMCG – piwa. To czego się nauczyłem przeszło moje oczekiwania. Było intensywnie, bywało ciężko, ale dzięki powierzonym mi zadaniom, zaufaniu i pomocy super ludzi zdobyłem niezwykłe doświadczenie.
W ciągu ponad 6 miesięcy koordynowałem akcje handlowe, współpracowałem z dostawcami, byłem Project Managerem pierwszych w historii Eurocash Franczyza bożonarodzeniowych i wielkanocnych targów online oraz stworzyłem i wdrożyłem kalkulatory, które dają pełen obraz warunków handlowych i marży na poziomach detalicznym, hurtowym i skonsolidowanym. Oprócz tego uczestniczyłem w negocjacjach i spotkaniach strategicznych, a także rozwiązywałem codzienne problemy takie jak spóźniona dostawa czy błąd w cenie.
Miałem okazję zarządzać ludźmi, układać zadania w procesy, koordynować i współpracować z działami operacji, cen, logistyki i marketingu. Zobaczyłem jak działa sieć spożywcza oparta na modelu franczyzowym oraz sklepach własnych i po prostu zrobiłem duży krok w swoim rozwoju.
Dział Zarządzania Kategorią nie jest miejscem dla każdego, ale jeśli natłok zadań, presja czasu i wyniku zamiast ograniczać – motywuje, a w ciągu 6 miesięcy chcesz przyjąć pigułkę tak ogromnej wiedzy to „Zakupy” są godne polecenia (na własną odpowiedzialność 🙂 ).
Cześć Wszystkim! Nazywam się Franek i od 1 lutego jestem nowym MT! Mimo, że to moje dopiero pierwsze […]
Cześć! Tu Karolina – od 14 listopada 2022 jestem nowym MT w Grupie Eurocash! Już prawie dwa miesiące […]
Studia to okres poszukiwania zainteresowań, wizytowania wielu targów pracy, dni otwartych w zakładach pracy i całego mnóstwa innych […]