One Minute, sklep w którym kupujesz czas12 grudnia 2017

Polska i polskie społeczeństwo rozwijają się bardzo dynamicznie. Nieustanny „pościg za zachodem” czy wejście millenialsów na rynek pracy to przyczyny drastycznej transformacji właściwie każdej dziedziny życia i gospodarki. Oczywiście, podejście ludzi do własnego czasu i zakupów również się zmieniło. W związku z tym coraz większą popularnością cieszą się sklepy typu Convenience, w których konsument może dokonać bardzo szybkich i wygodnych zakupów.

Każdy z „MT-sów” rozpoczyna karierę w Eurocashu od trzymiesięcznego szkolenia. Podczas niego zwykle podróżuje się po Polsce z innymi uczestnikami programu i poznaje się firmę. W moim przypadku, razem z dwoma kolegami jeździliśmy po oddziałach Grupy, gdzie pracownicy Eurocashu opowiadali o swoich obowiązkach oraz jakie jest przełożenie ich pracy na ogólne wyniki danego biznesu. Jednym z ciekawszych dni podczas mojego szkolenia był dla mnie ten poświęcony sklepom „One Minute”. Po przedstawieniu nam konceptu convenience, zostaliśmy zabrani do sklepu modelowego.

„One Minute” to zwykle małe obiekty położone w „lokalizacjach trafikowych” (przy bardzo uczęszczanych trasach), przy osiedlach mieszkalnych lub przy biurowcach. Na główny asortyment sklepów składają się gotowe dania, produkty impulsowe i gorące napoje. Dla konsumenta jest to idealne miejsce, żeby błyskawicznie kupić obiad czy inne potrzebne produkty. Żeby zrobić zakupy nie trzeba przechodzić przez wielki sklep i szukać interesujących produktów czy stać w długiej kolejce. One Minute jest zaprojektowany tak, by na ograniczonej powierzchni zaspokajać jak najwięcej potrzeb zakupowych konsumentów. To sklep idealny dla Was czy dla mnie. Jest przeznaczony dla osób, które z chęcią zapłacą kilka złotych więcej za oszczędność czasu. Dla osób, dla których brak konieczności samodzielnego przygotowania sobie obiadu po ciężkim dniu jest warta zapłacenia więcej za wartościowy posiłek.

Dzięki szkoleniu zobaczyłem, jak konkurencyjny jest to sektor oraz jakie działania podejmuje Eurocash, by wygrać z rynkowymi rywalami. Docelowy konsument sklepu convenience, to osoba, która nie chce tracić nawet odrobiny czasu na zakupy, wobec tego plan sklepu oraz komunikacja muszą być zoptymalizowane i dopracowane do perfekcji. Było to ciekawe doświadczenie, bo zacząłem patrzeć w sposób analityczny i biznesowy na sklepy, na które patrzyłem wcześniej jedynie z perspektywy konsumenta.

Dla mnie One Minute są świetnym pomysłem zarówno z perspektywy konsumenckiej, jak i pracowniczej. Lubię robić tam zakupy i cieszy mnie praca w organizacji, która tak dobrze rozumie potrzeby rynkowe i dostosowuje się do nich najszybciej.

Z fartem,

Wojtas

Ostatnie aktualności

“Poznając Eurocash, zacząć należy od Cash&Carry” – sprawdziłem!

11 stycznia 2022

W połowie listopada 2021 roku, podczas pierwszego miesiąca mojego wdrożenia, zostałem wysłany na pierwsze wdrożenie terenowe – do […]

Manager na studiach? Czemu nie! Poznajcie Kacpra!

24 listopada 2021

Cześć! Mam na imię Kacper i od połowy października 2021 jestem nowym Management Trainee na pokładzie grupy Eurocash! […]

Początki w Grupie Eurocash

16 listopada 2021

Cześć! Jestem Ania i w październiku 2021 dołączyłam do programu MT. Obecnie poznaję strukturę firmy zarówno poprzez spotkania […]

więcej wpisów




xxxxxxxxxxxxxxxxxx