Kontigo męskim okiem1 września 2017

Aplikując na program menedżerski grupy Eurocash byłem przekonany, że jako rdzenny Wielkopolanin dysponuje wyczerpującą wiedzą na temat całej firmy. Rzeczywistość szybko jednak zweryfikowała  moją wiedzę i dowiedziałem się, że Grupa Eurocash to nie tylko hurtownie Cash and Carry oraz sklepy ABC. Jednym z największych zaskoczeń było dla mnie istnienie sieci sklepów kosmetycznych Kontigo. Szczerze mówiąc, od początku byłem sceptycznie nastawiony do pomysłu inwazji branży kosmetycznej przez giganta branży FMCG.

Jedną z większych zalet programu menedżerskiego jest możliwość poznania wszystkich lub zdecydowanej większości jednostek biznesowych grupy Eurocash. Kiedy zobaczyłem w naszym harmonogramie  cały dzień z Kontigo, pomyślałem, że trzeba przez to przejść i tyle. Na początku spotkania rozmawialiśmy o asortymencie dostępnym w sklepach Kontigo. Szczerze mówiąc, z perspektywy mojej oraz moich kolegów z programu równie dobrze moglibyśmy rozmawiać o fizyce kwantowej … Sytuacja nieco się poprawiła gdy tematem naszej rozmowy stała się koncepcja biznesowa Kontigo.  Pomyślałem, że w teorii stworzenie sklepu dla kobiet, w którym mają się one czuć wyjątkowe i piękne wydaje się konceptem, który może przyjąć się na polskim rynku. Z drugiej strony mój praktyczny umysł podpowiadał mi, że łatwo jest wymyślić puste slogany, które nijak mają się do rzeczywistości.

Jak się okazało szybko mieliśmy okazję do weryfikacji rzeczywistości. Zostaliśmy poproszeni o udanie się do sklepów w celu poznania konceptu w rzeczywistym świecie.  Nigdy w życie nie spodziewałem się, że pójdę na zakupy do sklepu kosmetycznego z kolegą ale taki jest program menedżerski grupy Eurocash! Samo ustalenie celu naszej wizyty zajęło nam dłuższą chwilę! Po wnikliwej analizie ustaliliśmy, że celem naszej wizyty jest zakup prezentu dla koleżanki z pracy. W końcu weszliśmy do sklepu. Praktycznie od razu po wejściu podeszła do nas bardzo miła Pani ekspedientka. Nie mieliśmy kompletnie żadnego pomysłu na prezent dla koleżanki i przedstawiliśmy jej sytuację. Zamiast zniechęcenia na jej twarzy ujrzeliśmy miły uśmiech zwiastujący chęć pomocy. Przedstawiała nam wiele opcji, tłumacząc przy okazji ich funkcję. Zadawaliśmy jej wiele pewnie  idiotycznych z jej perspektywy pytań a ona na każde odpowiadała z uśmiechem. Wąchaliśmy i dotykaliśmy wielu próbek a ona nadal się tylko uśmiechała. Nawet widok mojego dwumetrowego kolegi smarującego się z fascynacją kremem zawierającym jad węża nie zrobił na niej wrażenia. W kocu wybraliśmy odpowiadający nam produkt. Po skończonych zakupach spotkał nas kolejny miły akcent: na dnie torby z naszymi zakupami znalazła się kartka z komplementem.

Podsumowując, nasza wizyta w Kontigo udowodniła, że koncept sklepu przyjaznego kobietom sprawdza się również w przypadku mężczyzn! Chociaż w żadnym stopniu nie jesteśmy w grupie docelowej a nasza wiedza o kosmetykach jest praktycznie zerowa to i tak w czasie dokonywania zakupów w sklepie przekonaliśmy się, że slogany odnośnie wyjątkowego podejścia do klienta w sklepach Kontigo mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Patryk

Kierownik – Stażysta

Ostatnie aktualności

Manager na studiach? Czemu nie! Poznajcie Kacpra!

24 listopada 2021

Cześć! Mam na imię Kacper i od połowy października 2021 jestem nowym Management Trainee na pokładzie grupy Eurocash! […]

Początki w Grupie Eurocash

16 listopada 2021

Cześć! Jestem Ania i w październiku 2021 dołączyłam do programu MT. Obecnie poznaję strukturę firmy zarówno poprzez spotkania […]

Prawnik-biznesmen? Jestem na tak!

9 listopada 2021

Cześć! Nazywam się Patryk Radosz i od listopada 2021 r. jestem członkiem Eurocash jako Management Trainee. Rozpoczęcie kariery […]

więcej wpisów




xxxxxxxxxxxxxxxxxx